mandag den 16. november 2009

Mandagstema: Herligt


Søndag skinnede solen efter flere dage med mørkt og regnfuldt vejr. Det var herligt at være en tur oppe på stilladset og kigge udover Smørum. Da jeg var oppe og gå rundt kunne jeg også se at tagets tegl var ganske slidte og det var godt, at vi har besluttet at nu skal vi have nyt tag. Samtidig er tanken om at håndværkerne om nogle dage skal lægge nogle bjælker op som skal bærer et nyt rum som jeg kan bruge som arbejdsværelse, herlig tanke.
Det samme vil jeg sige om min opstilling på det nederste billede. Det er min specialitet:" æblegele". Min onkel kalder det for "Anita guf". Geleen er kogt på disse dejlige madæbler, bella boskob. Jeg behøver ikke at købe marmelade resten af vinteren og jeg ved, hvormeget frugtsaft jeg har kommet i. Det bedste er, at min familie elsker min gele.
Der en masse andre herlige indslag her

16 kommentarer:

Margrethe sagde ...

Hvor herlige billeder. Jeg er da blevet helt varm på ideen om at lave æblegele :-)

billedmager sagde ...

Hmmmmmm! Det smager godt!

Madame sagde ...

Det var et par dejlige eksempler, du har fundet, Anita, jeg må straks ud og købe æblegelé ;-)

Stine sagde ...

Herlig å gjøre nytte og hygge av høstens frukter! God mandag!

Mikabella sagde ...

:) Super härligt!

Unknown sagde ...

En HERLIG tolkning av mandagstema!
Eplegele er herlig, men det er mange år siden jeg har laget det.

Jeg synes også mannen på taket (forrige post) var herlig.

Turid Holm Flaa sagde ...

Så flott at du bruker epler til noe så godt. Må være en ypperlig gave.

Rimkogeren sagde ...

Godkendt - Det er Anitas guf.

AnneKa sagde ...

Mmm eplegele hørtes godt ut:)

billedmager sagde ...

Jeg må kalde min æble gele for Anita Guf. Tak for navnet! Rimkoger.
Til Madame,Stine,Mikabella, Randi,Turid, AnneKa tak for jeres herlige kommentarer.

linsky sagde ...

Så spennende å få et nytt rom på taket da! :-)
Og den eplegeleén så kjempegod ut... Mmm.

Anonym sagde ...

Det er deilig når solen titter frem litt, en få litt mer overskudd. Eplegele er da bare kjempegodt!
Ha en flott kveld!

Donald sagde ...

Det lyder som en god ide med et rum på taget. Kvist eller ej - lys skal der til.
Tænk at du kan se hele byen bare ved at komme et par meter op. Ja vi bor da fladt :-)

billedmager sagde ...

Det bliver nok ikke hele byen. Men jeg har en udmærket udsigt. Jeg glæder mig til det nye rum.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Anita !

herlige billeder....skønt at kunne gå op og se det hele fra oven.....og tanken om din æblegelé får så absolut mine tænder til at løbe i vand....uhmmm!!!

billedmager sagde ...

Det kan jeg godt forstå, Anita. Det er også dejligt at spise. Tak for din kommentar.