lørdag den 26. november 2011

Fire generationer piger


Jeg fandt lige en sidegren til min oldemors familie. Det viste sig, at vores familie kun er en del af større familie, at den længere tilbage har elleve grene. Min oldemors far var den ældste og født i 1861. Han havde ti yngre søskende. Det ser ud til, at det er en stor slægt jeg er en del af. Min oldemor hed Karen Kirstine Bendix Priess (f. 5. oktober 1888.) Hun sidder helt til højre. Den næste er min mormor som hed Elsa Priess Nielsen (født 14. juli 1914), min mor, som jeg sidder oven på, er fra 1936 og hed Birthe. Jeg var 3 år dengang og er fra 1957. Det der er det pudsige er at min oldemor ikke havde eneret på sit navn. Hun havde faktisk en kusine som hed det samme og var omkring 40 år yngre. De er begge opkaldt efter deres farmor Karen Kirstine Bendix

Ingen kommentarer: