mandag den 12. maj 2008

Klarere syn?

For nogle år tilbage erfarede jeg, at det var blevet sværere at læse og brillerne blev et rigtig godt redskab til at læse med. De holdt, indtil jeg udviklede min interesse for folkedans. Det er mange kalorier, man brænder af i løbet af to timers dans. Sveden begynder at pible ud alle vegne. Mine kære briller og jeg havde lavet den aftale, at de altid skulle bæres af mig lige meget, hvad jeg lavede. Når sveden og varmen rullede rundt i min krop, begyndte det at dugge på mine briller og det var svært at se klart. Gode råd var dyre og jeg vidste meget dyre.
Det var hurtigt og nemt at skaffe sig nogle nye i KVIKLY eller ALDI. Det havde jeg set hjemme hos mine forældre. Nåh, tænkte jeg, det kan vel ikke skade at købe nogle smallere til 100 kr der. Jeg fandt nogle billige briller, som gav mig mere luft. Afhængigheden af "støttepædagogerne"blev mere og mere! Alligevel var der et eller andet, som sagde mig, at jeg måske ikke skulle slippe så let ?
Jeg havde laaaangt om længe, taget mig sammen og fundet hen til øjenlægen efter seks år. UPS!!!! Det var ikke godt at bruge de billige briller, for de passer ikke præcis til dine øjne, sådan lød beskeden til mig fra fagkundskaben! Sandt at sige stod jeg efter besøget med en recept på to forskellige styrker på øjnene plus en læse og kigge ud styrke som også var vidt forskellig.
Jeg tænker bare gad vide, om der er andre, som lader sig forføre af supermarkedets billige brilletilbud, som i virkeligheden gør sig selv en bjørnetjeneste, altså en dårlig tjeneste?
Det var noget af en overraskelse, at jeg skulle have fire forskellige styrker i min nye briller. Nu beder jeg og håber, at det bliver en rigtig stor succes, når jeg henter mine nye briller. For det er som bekendt en bekostelig affærer

2 kommentarer:

Rimkogeren sagde ...

Hvorfor du nye briller. Du ser da mere end godt nok ud!

billedmager sagde ...

fordi mine øjne har er mere en en gennemsnitlig styrke på 1.50. Så jeg får problemer med at læse med dem. Det er ved at knibe med meget små bogstaver. Tak for komplimentet. Jeg ændrer ikke brille stilen.