tirsdag den 2. marts 2010

Mandagstema: Dybde

Om knap en måned er der en ny dimension ved vores hus. Jeg har skrevet om det før. Det er mit rum, som er ved at være klar på første sal. Når jeg kigger ud af flugtvinduet vil jeg sikkert opleve en dybde i haven. Dybde er et begreb der beskriver en afstand fra top mod bund eller længere væk vertikalt.
Ser man på et kunstværk kan der også være malet en form for dybde skabt af perspektivet i billedet.
Der kan også være en dybde i en abstrakt personlig betydning; når man taler om menneskelig oplevelser og erkendelse tilbage i ens tidshorisont. Dybde giver en plads og rum på flere niveauer. Det kan give en større berigelse af livet.
Du kan læse om flere dybde historier her

9 kommentarer:

Petunia sagde ...

Du har helt rett i dine ulike beskrivelser av dypt og jeg har selv opplevd bilder kan ha en slik dybde at jeg føler jeg bare blir sugd inn i bildet!

billedmager sagde ...

Ja, det er morsomt at det at der er dybde i et billede kan suge en i det.

Unknown sagde ...

Bra tolkning av mandagstema!

billedmager sagde ...

Tak, for din ros!

Karlsson sagde ...

Sikke bra och spänanda bild och måndagstema! En stor inspirasjon för alla som har interessan sin i bild och hverdagslivets filosofiska måndagsteman!

Rimkogeren sagde ...

Det kan man kalde en dybsindig, dybdeborende dybdeindlæg.

billedmager sagde ...

"JA!"

Anonym sagde ...

...men rart at vide, at du uden dette rum har kunnet være kreativ i mægtig mange år :-D

billedmager sagde ...

Ja det er. Tak for din kommentar anjoe! Jeg ser det som en stor gave og jeg glæder mig til at bruge den. Det er også dejligt at tænke på at kreativiteten er der og lever uanset om der kommer et nyt rum eller ej.