torsdag den 31. juli 2008

Berlin, kunstens by


Dette er Hamburger Bahnhof og idag et Museum for moderne Kunst. På museet blev der udstillet værker af Sigmar Polker, Anselm Kiefer og Andy Warhol m. m. Museet er en nedlagt banegård, som er blevet lavet om til museet.
Museet er der lige nu to udstillinger med fotos. Den ene er med Wolfgang Tillmans, Lichter og varer frem til den 24. august.
Det var en oplevelse og gå rundt på dette store museeum. Specielt synes jeg at lyset i ankomst hallen var fantatisk.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Bruger museet ankomsthallen som velkomsthal?

billedmager sagde ...

Hej Donald!
Ja og udstillingshal. Det er her du kan se Anselm Kiefers værker.

Anonym sagde ...

Hvor er det spændende, måske jeg skulle overtale Elektrikeren til en tur til Berlin - vi har aldrig været der sammen ;-)

billedmager sagde ...

Jeg har ihvert fald haft stor glæde af vores tur til Berlin og jeg synes at det er en by man kan besøge igen og igen! Så god ide!

Donald sagde ...

Jeg kan se jeg har "været her før" og kigge billeder. Dette billede af "Hamburger Bahnhof" er mit favoritbillede (stadigvæk) :-)

Tak for at dele oplevelserne med os andre!

(Hvor meget er du i familie med Rimkogeren?)

billedmager sagde ...

Jeg er meget i familie med Rimkogeren. Han er min dejlige farbror!