mandag den 25. januar 2010

Mandagstema.: Længsel




Ugens tema er længsel. Længsel fordi vi nu har haft en rigtig vinter og længes efter forår¨, lyset og varme. Det er forståeeligt nok. Jeg går og længes efter den tid som kommer når vores loftsrum indeholder et arbejdsrum med rigtig meget lys.
Jeg går også og længes efter den næste fase af mit liv og det er ikke bliver opfyldt for der er andre mennesker involveret.Det er længsel efter at lære den nøste generation at kende, når jeg måske en gang bliver bedstemor.
Det er godt nok langt ud i fremtiden. Det kommende forår og den kommende sommer er tættere på at blive opfyldt. Noget andet er at det bedste er at nyde nuet! Nyde det dejlige lys som bliver reflekteret af solen.
Læs om flere længsler

4 kommentarer:

Unknown sagde ...

Det er mange som lengter etter vår (forår) og sommer i ukens Mandagstema. At du lengter etter å bli bestemor forstår jeg. Har den samme lengselen inne i meg et sted!

Vi kan leve i nuet og samtidig ha en lengsel inne i oss.

Ha en fin uke!

billedmager sagde ...

Just præcis!

johanne sagde ...

Det er gode ting, du længes efter. Det ene kan ikke foretrækkes frem for andet.
Men det er så sandt, hvad du siger, vi skal leve i nuet.
Det bliver iøvrigt et dejligt loftrum :-)

billedmager sagde ...

Hej Johanne!
Ja, at længes er en god handling men ikke forlænge af gangen.
Det er vigtig at være tilstede!
Jeg håber på, at det bliver godt oven på. Tak for din kommentar. :-)