tirsdag den 2. februar 2010

Tulipaner en aflednings manøvre

Midt på vores sofabord har jeg placeret en buket tulipaner. Jeg syntes at jeg trængte til at se på noget som kunne minde mig om forår. Der er sne alle vegne uden for og det er koldt. Måske er det bare nyde alt det hvide derude.
Men på et tidspunkt kom jeg i tanke om at jeg havde en vase stående og det har jeg stadig væk som er af blå glas. Vasen jeg har fået af min ene niece. Den har jeg vist her på bloggen på et farvelagt billede sidste eller forrige år.
Jeg købte tulipanerne i et supermarked og lagde dem i bilen på bagsædet og glemte alt om dem i to dage. Det var godt, at det var koldt i vejret, for de var ikke sprunget ud endnu, da jeg hentede dem ind i varmen. Her står de så; sart og fine og pryder vores stue. Jeg har genoptaget en vane jeg havde for nogle år tilbage. Jeg køber tulipaner for at sætte dem i min fine blå tulipanvase

Ingen kommentarer: