søndag den 7. februar 2010

Lille og stor


I de to huse som jeg har boet og bor i nu. Der er forskel på husenes størrelse. Det vi er flyttet fra et, som var på 114 kvardratmeter. Mit nuværende hjem er på 152 kvardratmeter og må umiddelbart betragtes, som et stort hus.
Men spørger jeg min ældste datter er hun i den grad uenig med mig. Da vi boede i det lille hus, havde hun et pænt værelse på 14 kvardrat meter. Det nuværende værelse er tværimod ganske lille. Størrelsen er 9 kvardrat meter. Så selvom om vi er flyttet til et stort hus, snakker hun om, at hun er flyttet til et lille værelse.
Det er måske lidt indviklet, men lidt pudsigt at tænke på. Lige så pudsigt, som at min store pige er mindst af vækst og den yngste er den store af væsks.

2 kommentarer:

Rasmine sagde ...

Hvis din datter nøjes med at snakke om, at hendes nye værelse er mindre, må hun være et blidt gemyt. Det svarer jo nærmest til at flytte fra en toværelses til en etværelses. Jeg ville godt nok være sur, hvis det var mig! Men hun har måske planer om at flytte hjemmefra snarest ;-)

billedmager sagde ...

Det kan godt være, at hun gør på et tidspunkt.