mandag den 6. december 2010

Mandagstema: Nisser


Kort før december larmer det i min gammel komode! Her bor alle mine nisser! Der er rigtig mange nisser. Jeg har skovnisser, køkkennisser og filtnisser. De er alle sammen hjembragt fra en forretning. Men der er også nogle særlige nisser. De bor næsten altid på flyglet. Her sidder i et snelandskab. Disse nisser er hjemmegjorte og flinke og søde nisser.
Hørte lidt af en historie fra min farmor forleden dag om at der boede nisser i Ulshøj ved Kalundborg. Jeg ved ikke om der andre kender disse nisser?

Her kan du læse om andre nisser

15 kommentarer:

Petunia sagde ...

Det var koselige nisser! Kjekt å se ha folk folk samler av nisser og juleting! Kommer jeg ikke i julestemning nå, så vet jeg ikke!! Og det er faktisk de hjemmelagede nissene som er de kjæreste:)

billedmager sagde ...

Jeg er også meget glad for mine hjemmelavede nisser!
Jeg har også nogle mindre fra min svigermor. De er lavet af strik og piberenser.

Anonym sagde ...

Det virker som nissene trives og har det bra - og hjemmelagde er alltid de vakreste:)

Inge sagde ...

Ja der kan være meget larm i nisser, og så må man jo sætte dem frem til de er rolige igen..:-)

Rejen sagde ...

Fine nisser der i landskabet...:-D

Malys krok sagde ...

Små og søte nisser! Flott med de en lager selv! -Margit-

Elisabeth sagde ...

Här har du varit flitig med stickorna för att få så söta tomtegubbar.

Pialotta sagde ...

Hemmafixade tomtar är så fina och här har du satt dom i snötäcke av bomull.. fint:)

Rimkogeren sagde ...

Tak for din kommentar :-)
Det var kun din farmor, som kendte til nisserne -- Flot opstilling .

Melusine sagde ...

Skjønner godt at nissene larmer når det nærmer seg desember...hehe, de ønsker nok å ta del i juleforberedelsene :)
Fine nisser du har der, det er noe helt spesielt med dem en lager selv :)

billedmager sagde ...

Tak for din kommentar Randi!

billedmager sagde ...

Ja, og nu har de mærket friheden og fået luft og lys og de er rigtig glade!Inge

billedmager sagde ...

Tak for jeres kommentar til Rejen og Margit!

billedmager sagde ...

Jeg må afsløre at mine nisser er nogle år gamle efterhånden. Så jeg strikkede dem en gang i 1980erne tror jeg.

billedmager sagde ...

Hej Rimkoger!
Jeg tænkte om du kendte noget mere af hendes nissehistorie; men det gør du ikke og det er også iorden. Tak for din kommentar.