mandag den 15. marts 2010

Mandagstema. Fortid

Dette er et billede af mig dengang jeg var barn og i mit stiveste puds. Engang om året skulle vi fotograferes. Under kjolen havde jeg et strutskørt stivet med  kartoffelmelsstivelse. Strømperne var hjemmegjorte og velgjorte, men lidt svære at få på, husker jeg. Det år var det et år siden, at jeg fik hvervet som storesøster og jeg elskede hende meget.
Min onkel var lige blevet student og jeg bar denne fine kjole, som min mor havde syet til mig. Jeg var til min onkels transklusion før jeg blev fotograferet hos Kehlet foto. Det var i også i den alder, hvor mælketænderne ikke duede mere og skulle udskiftes med nye og blivende tænder. Det er ca. 48 år siden og det er bare en lille del af min fortid i Herlev.
Her kan du læse om andre historier fra fortiden

19 kommentarer:

Rasmine sagde ...

Hvor var du sød! Og fin! Din mor må være dygtig til at sy.

Malys krok sagde ...

Å så søt du var! Nydelig kjole, din mor måtte være flink å sy! fint å lese det du skriver også!
-Margit-

linsky sagde ...

Å så søt og fin! :-)

Mia Folkmann sagde ...

Jeg kan godt huske, at man skulle fotograferes hvert år. Jeg kunne ikke fordrage det og gjorde alt for at slippe... :-)

Stina sagde ...

Åh vad tjusigt! Vilken underbar klänning och underbart tandlöst leende :-)

Ha en trevlig kväll! KRAM

billedmager sagde ...

Tak for Jeres dejlige kommentarer. Jeg er meget glad for dem. Det gik ikke så snorlige med fotografering hvert år, men der kom en til da jeg skulle op i 3. klasse.

Mona sagde ...

Så söt och fin du var! Det var på den tiden man skulle vara finklädd och sitta vackert hos fotografen. Jag har en bild på mig där jag fick knäppa händerna och titta ner på dom meden fotografen gjorde sitt.

Pialotta sagde ...

Porträtt hos fotografen.. den tiden minns man så väl.. Klänningen likaså.. min mormor sydde mina kläder på den tiden, hon var sömmerska till yrket. Så fin du är.. du tronar glatt med ett fint léende:)

Unknown sagde ...

Søt liten "prinsesse" i fortiden. Herlig tolkning av mandagstema.

Ønsker deg en flott uke!

Anonym sagde ...

Så søt jente med søt kjole og et søtt smil:)

Petunia sagde ...

Du smiler da stort!
Jeg kunne ikke like slike fotografering og gråt hver gang!!!

billedmager sagde ...

I min barndom blev det farvefotos fra 1962 og det måske en smule dyrere. Men de kunne ikke tåle at stå ved et vindue. Så blev farverne svagere. Tak for din kommentarer.

Bea sagde ...

Så søt du var:o)

Donald sagde ...

Det bedste er det glade smil, det lyver ikke! Du havde det godt den dag og det var dejligt at blive fotograferet :-)

Du er meget sød i den fine kjole :-)

Madame sagde ...

Sikke et dejligt billede af dig! Min mor syede også mine kjoler, som jeg havde på hos Kehlet :-)

billedmager sagde ...

Ih, hvor er jeg glad for jeres kommentarer! Tak for dem! Hvis ikke det var min så havde jeg en fast leverandør i min mormor.

Melusine sagde ...

Virkelig flott pyntet, men likevel med et litt skøyeraktig flir - slike minner er gode å ha :)

Margrethe sagde ...

Sikke et dejligt billede og et herligt smil :-)

billedmager sagde ...

Tak! Margrethe